Päätin yks ilta kotona että kokeillaans naksuttimella tuota esineiden nostoa, eli Qira makkariin murjottamaan, esineitä lattialle leväälleen, naksu käteen ja namit pöydälle. Heri katto mua pää kallellaan ja teki sitten kymppi plus plus kaukokäskyt: maahan - istu - maahan - istu =) Takajalat ei liikkunu mihinkään ja taisi se aikakin olla avoimen luokan sääntöjen mukainen ;) Piti sitten vähän jelppiä Herppaa, eli potkiskelin leluja ja kun Heri otti suuhun niin naksautin. Heri vähän hölmistyi ekalla kerralla eikä homma oikein ottanut sujuakseen niinkuin olin kuvitellut. Jostain syystä Heri odottaa multa aina lupaa suorittaa, oonkohan ollut liian natsi sen kotikasvatuksen kanssa? Noh, tätä jatketaan jokatapauksessa :)

Keskiviikkona 16.4. piti päästää vähän höyryjä joten ajoin kuraista ja kuoppaista Toimelantietä tekemään jäljen Herille. Auto melkein juuttui mutaan eikä tää helpottanut yhtään mun kettuuntunutta oloa, mutta päätin kaikesta huolimatta tehdä Herille sen jäljen. Jälki oli melko lyhyt, ja joka askeleella oli nami. Kiemurteli vähän kun oli vaikea katsoa menosuuntaan ja samalla viljellä nameja.

Heri oli aivan into piukeella ja kesti aikansa ennenkuin sain sen rauhoitettua jäljen alkuun. Pelkäsin että meno on yhtä hurjaa kuin pentuna jolloin mun oli vaikea pidellä sitä vaikka painokiloja ei otuksella tuolloin ollutkaan yhtä paljon kuin nyt. Pelko oli turha, Heri ajoi jäljen oikein nätisti ja häntä alhaalla :) Herillä on tosi hoopo tapa maiskuttaa nameja, nytkin jäljellä oli pieniä pyöreitä nappuloita mutta jokainen piti mussuttaa tarkasti. Pari kertaa Herillä nousi pää mutta alusta loppuu silti jäljestettiin.

Jäljen jälkeen köröteltiin sitten mastolle tekemään esineruutua, ja koska tää viimeksi oli tökkinyt tosi pahasti niin nyt tein niin että otin Herin mukaan tallomaan ruutua, namit taskuun ja tarkoituksena oli palkata ihan vaan siitä että se reagoi esineeseen (tästä tuli kyllä vähän erimielisyyttä Minnan ja Katin kanssa koska mulle ei ollut väliksi tuoko Heri esineen mulle vai ei). Homma sujuikin melko mallikkaasti eli Heri pongasi Katin hukkaamaan esineen ja jopa lähti tuomaan sitä mulle :) Sitten kun oli kolme esinettä maassa ja mulla namipurkki kädessä niin herneet taas pysähtyi Herin pikku kuupassa... Sain sen kuitenkin nostamaan esineitä. Tätä siis lisää, mutta pääasia on että NYT se sentään tajus mitä tehdään eikä ollut lähdössä ukkoja hakemaan! Viikon aikana täytyy tehdä tätä reeniä metsälenkeillä ja varata mukaan se naksu ja superherkkuja.

Ainiin, ilmoitin likat MEJÄ-kurssille eli ensi viikolla opiskelemme verijäljen saloja =) Hehheh. Odotan mielenkiinnolla mitä mieltä koirat ovat ideasta...