Perjantain jälkireenit jäi sitten pitämättä, ensin aamulla kun heräsin mulla oli kolotusta siellä täällä ja kurkku kipeä. Noh, ajattelin että mennään silti. Sitten tuli Minnalta viesti ettei ehdikään, mutta tuumin että voinhan mennä silti itsekseni. Lopulta alkoi taivaalta tulla tiskirättejä ja maa alkoi olla sen verran valkoinen että jouduin lopulta antamaan periksi, tylsää. Olin jo suunnitellut että nyt reenataan janoja ja piirrustuksetkin oli valmiina Hymy

Sunnuntaina suunnattiin nokka kohti Tamskin uutta reenihallia, eli nk. Tallia. Siellä kun oli mölliagilitykisat. Paikka oli aika pieni, ja kun mentiin sinne niin Heriä aluksi vähän hermostutti kun ihmiset oli kuin sillit suolassa. Hoo rauhoittui kuitenkin melko pian ja kerjäsi multa parhaansa mukaan herkkuja Hymy

Rataantutustumisen ajaksi pistin Herin radan puolelle seinään kiinni, ja kuikuilin välillä miten likka käyttäytyy... Muutama ratatyöntekijä juoksi ihan Herin vierestä, ja yksi haki jotain estettä mutta Heri vaan tuijotteli heitä. Ja kun yksi ihminen jäi siihen Herin eteen selittämään jollekin niin Heri nuuski mun suureksi häpeäksi tämän ihmisen takapuolta ashamed0001.gif Sillä on tosi outo tapa nuuskia nimenomaan takapuolia, niin koirien kuin ihmistenkin! Kotona aina välillä hätkähdän huomaamaan kun "joku" nuuskii mun ahteria, esim. silloin kun olen kumartumassa ottamaan jotain jostain...

Mutta joo, itse asiaan. Rata ei ollut ihan helpoimmasta päästä, varsinkin loppu oli hankala. Meillä tuli vähän kiireinen lähtö, olin just tullut sisälle Heriä ulkoiluttamasta kun kuulin että "... valmistautuu Heri ja Lili...". Noh, änkesin itseni ja Herin ihmismassan läpi ja yritin saada jalkojen tutinan rauhoittumaan. Lisää sählinkiä saatiin kun mua kehoitettiin kuivaamaan Herin tassuja ennen radalle menoa ettei luista. En ehtinyt kuivaamaan kuin yhden tassun ja meitä edeltävä koirakko olikin jo maalissa joten mulle tuli hirvee kiire! En saanut Heriin kontaktia joten tietysti se varasti, enkä ollut ehtinyt sinne minne piti joten tokalla esteellä tuli kielto. Sitten mulla nousi sarvet päähän ja loppurata meni kuin unelma! Siis täysin suunnitelman mukaan, myös lopun vaikea takaaleikkaus confused0005.gif Olo oli äärettömän upea kun päästiin maaliin, me ei olla ikinä tehty näin hyvää rataa Herin kanssa! Kontaktit otettiin eikä muitakaan virheitä tullut, saaliina siis vitonen tokan esteen kiellosta ja sijoituttiin toiseksi happy0083.gif Tuo Talli on pikkuisen lähempänä kun nykyinen reenipaikka, joten jospa saisin aikaiseksi aina välillä käydä siellä reenaamassa...

Mölleilyn jälkeen ehdittiin vielä Piffien reeneihin, ja aiheena oli seuraaminen; kontakti sivulla, liikkellelähtö ja oikealle käännös. Heri teki kaikki tosi tosi tosi hienosti, vaikka ei olla ehditty tokoilemaan pitkään aikaan. Kertakaikkisen mainio otus, ei voisi parempaa harrastuskaveria saada cool0005.gif Lopuksi otettiin luoksetulo, ja kun käännyin Heriä kohti niin neiti oli ihan valmiina lähtöön, sätkikin siinä muutaman kerran mutta ei varastanut. Odotin vielä hetken, ja kun kutsuin niin Herppa singahti liikkeelle haukahduksen kera, ja mun piti alunperin ottaa se motskulla "vastaan" mutta kun se blondi torpedo tuli miljoonaa kohti niin mulla petti pokka ja heitin lelun mun taakse Hymy

Tokoilun jälkeen käytiin tunnin metsälenkillä ja osan matkaa Heri toimi vetojuhtana Ilkalle. Ja kyllä olikin pikkukoira väsynyt kun pääsi kotiin, ruoan jälkeen se painui häkkiin ja koisi siellä tyytyväisenä ketarat kattoa kohti.

Juoksua odotellaan yhä, yritän tässä laskeskella että miten ne sitten osuu ensi vuodelle että päästäänkö Terviksen tokomestiksiin vai ei... Ja TOKO-SM on muuten ensi vuonna samana viikonloppuna kuin Tervis, joten se jää meiltä ensi vuonna ainakin väliin. Luonnetestiäkin olen jo katsellut, jos vaan päästään niin toukokuussa ois täällä lähistöllä.